Trzydziesty pierwszy grudnia - Sylwester - ostatni dzień 2024 roku i czas podsumowań. W mijającym roku otrzymaliśmy od Rockstar Games dwie “duże” i kilka mniejszych aktualizacji GTA Online.
Pierwszą zauważalną aktualizacją było wprowadzenie w marcu Nalotu na farmę Cluckin’ Bell, który jest drugą częścią aktualizacji The Chop Shop. Niewątpliwie ta seria mini napadu jest ciekawą opcją dla nowych graczy, gdyż nie wymaga od gracza żadnych nieruchomości. Wystarczy wejść prosto z ulicy, a w około godzinę da się z tego zarobić pół miliona GTA$. Kolejną aktualizacją i niewątpliwie zaliczaną do dużych aktualizacji 2024 roku jest Bottom Dollar Bounties, które premierę miało pod koniec czerwca. Tutaj otrzymaliśmy nową nieruchomość - Biuro kaucyjne, które służy nam jako baza do rozpoczynania misji łowcy nagród. Drugą opcją jaką otrzymaliśmy wraz z premierą tego DLC są wycofane z służby pojazdy policyjne, które od teraz możemy mieć na własność w swoim garażu. Chce się rzec w końcu otrzymaliśmy policyjne DLC o którym było tak głośno kilka lat temu, ale ostatecznie przesunęło się w czasie przez splot niechlubnych wydarzeń w Stanach Zjednoczonych...
Kolejne miesiące i wersja pecetowa stała się grywalna. Jak do tego doszło? Nareszcie wprowadzono antichita... Wracają wspomnienia i rok 2015, kiedy to pierwszy raz dane było mi zagrać w GTA V, a następnie przejść do trybu multiplayer - GTA Online. Już nie raz wspominałem o powodach zaprzestania gry w GTA Online na PC i rozpoczęcia zabawy od nowa na konsoli Xbox, na której dodatkowo dziś mam nadzieję świętować osiągniecie sześćsetnej rangi postaci. Czy ostatecznie dla Madzionki (moja postać na Xbox) uda się osiągnąć ten poziom reputacji? Myślę ze tak, a jeżeli interesuje was moje expienie, zapraszam na transmisję live na PLFoxNET na Twitch.TV, która startuje niedługo po publikacji tej wiadomości.
Ostatnią, a zarazem dużą aktualizacją kończącego się roku jest Agents of Sabotage. Tutaj także otrzymujemy możliwość zakupu "nowej" nieruchomości ;) Celowo w cudzysłowie, gdyż Fabryka odzieży nie jest nową nieruchomością w GTA Online, istnieje ona od samego początku w grze. Fakt, otrzymaliśmy dostęp do świeżo wyremontowanej części nieruchomości, ale jest górne piętro dalej pozostało jak za czasów szwalni Lestera.
Czas podsumować ten rok i jestem w kropce. Niewątpliwie są dwie strony medalu, z jednej jest coś nowego, a z drugiej niedosyt i brak innowacji do których przyzwyczaił nas Rockstar. Z pewnością w małych dawkach otrzymujemy zawartość "policyjnego DLC" - najpierw radiowozy policyjne i misje dla Vincenta, a w ostatnich dniach do naszej garderoby trafiły stroje - nie wszystkie, ale coś już jest ;) Reszta zawita w naszej garderobie w przyszłym roku lub w bieżącym jeżeli czytasz to już w styczniu 2025 ;)
Najbardziej opłacalne biznesy w GTA Online
Przejdźmy teraz do tematu najbardziej opłacalnych biznesów w GTA Online. Dużo osób, które dopiero zaczyna przygodę lub powracają po dłuższej przerwie, pyta co warto grać w GTA Online. Według wielu opinii w dalszym ciągu najbardziej opłacanymi biznesami w 2024 roku były:
- Warsztat tuningowy, który daje nam możliwość uczestniczenia w misjach związanych z kradzieżą i sprzedażą pojazdów. Dzięki niemu możemy organizować akcje wymierzone w takie organizacje jak IAA czy Merryweather, które składają się z kilku misji przygotowawczych i finału. Te zadania można wykonywać zarówno solo, jak i w grupie maksymalnie czterech graczy. Koszt wejścia w ten biznes to minimum 1 650 000 GTA$ - chyba, że trafimy na zniżki, wtedy będzie taniej.
- Klub nocny to najstarszy z polecanych, a także jeden z najbardziej kompleksowych biznesów w GTA Online, oferujący wysokie zarobki pasywne i wiele dodatkowych funkcji. Dzięki utrzymywaniu wysokiej popularności klubu możemy generować pasywny dochód w wysokości 50 000 GTA$ co 48 minut. Kolejnym źródłem dochodu w tym interesie jest magazyn klubu nocnego, gdzie technicy pracują nad przetwarzaniem towarów pochodzących z innych naszych biznesów, takich jak Bunkier, Hangar, Klub motocyklowy itp. Koszt wejścia w niego nie jest zbyt wysoki, wystarczy przeszło 1 000 000 GTA$ - niewątpliwie opłacalna inwestycja.
- Laboratorium kwasu to biznes bardziej dla osób preferujących rozgrywkę solo. Produkcja odbywa się w pełni pasywnie, a my musimy jedynie uzupełniać zapasy i sprzedawać gotowy produkt. Misje sprzedaży są szybkie i z reguły ograniczają się do jednego pojazdu, co czyni je łatwymi do wykonania nawet w zatłoczonych sesjach publicznych.
- Salon gier to nie tylko biznes generujący legalny dochód, ale przede wszystkim baza dla Napadu na kasyno Diamond - jednej z najbardziej dochodowych aktywności w GTA Online. Możemy zarobić ponad milion GTA$ w około półtorej godziny, szczególnie jeśli operację dobrze zaplanujemy i wykonamy w duecie.
- Kosatka - Łódź podwodna stanowiąca punkt organizacji Napadu na Cayo Perico, uznawanego w dalszym ciągu za najbardziej opłacalny sposób zarabiania w GTA Online. Pomimo licznych nerfów tego napad nadal pozwala on nam w pojedynkę zarobić około miliona GTA$ w ciągu jednej godziny.
Tak według mnie jak i wielu innych osób przedstawia się ranking polecanych biznesów w GTA Online. Na pewno wejście w nie dla nowych graczy może być kłopotliwe, ze względu na brak odpowiednich funduszy na ich zakup, ale jak to mówią - dla chcącego nic trudnego. Rockstar ostatnimi laty ułatwił zadanie dla "świeżaków" i dał opcje szybkiego zarobku na niskim poziomie postaci, więc wystarczy czas i chęci, aby stać się milionerem w GTA Online.
Co nas czeka w przyszłym roku
Odpowiedzią na to pytanie jest zapewne według Was prawdopodobna premiera Grand Theft Auto VI. Tak, Rockstar dalej utrzymuje oficjalnie termin jesieni 2025 roku jako czas premiery szósteczki. A co z GTA Online? Coś się będzie na pewno działo. Wiemy, iż nie cały kontent został nam udostępniony z aktualnego DLC, więc jest jeszcze trochę do zdobycia ;) Może nowe duże aktualizacje? Tu na razie nic oficjalnego nie mamy, ale... No właśnie to małe "ale" oznacza dużą aktualizację dla PC. W 2022 roku na konsolach obecnej generacji zawitała ulepszona wersja GTA Online, zawierająca między innymi ulepszenia graficzne, karierę oraz dostęp do Warsztatu Hao, a także subskrypcję GTA+. Wspomniana zawartość przez ostatnie trzy lata była ekskluzywna dla konsol PS5 i Xbox Series, w 2025 roku według oficjalnych informacji otrzymają ją posiadacze wersji PC. Jeżeli problem chiterów będzie opanowany, to czas na powrót do rozwoju postaci stworzonej w 2015 roku na PC (umowni nazwijmy go Foxikiem) i dogonienia "Madzionki" z konsoli - niewiele brakuje ;) Madzionka szybko levelowała i w mijającym roku przegoniła Foxika poziomem reputacji w GTA Online.
Nadszedł czas życzeń ;)
Oklepane słowa - wiem, ale życzę Wam dużo szczęścia, zdrowia i pomyślności w Nowym 2025 roku. Aby ten roku był nie gorszy niż miniony, a Wasze plany i marzenia doczekały się spełnienia ;)
Pozdrawiam PLFoxNET
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS