Aktualności: Grand Theft Auto Online

Zmiany w ekonomii GTA Online [czerwiec 2024]

Bottom Dollar Bounties - Zmiany w ekonomii GTA Online

Tydzień temu miała miejsce premiera letniej aktualizacji GTA Online - Bottom Dollar Bounties, która to wprowadziła między innymi zmiany w ekonomii gry. Jedno trzeba przyznać jest lepiej niż było, ale czy jest rewelacyjnie?

Tak jak Rockstar zapowiadał przed premierą DLC Bottom Dollar Bounties, w GTA Online nastąpiła zmiana ekonomii, czyli w tym przypadku zwiększenie wypłat za wykonanie niektórych misji lub zadań.

Dzisiejsza aktualizacja zwiększa także podstawowe nagrody GTA$ za wiele działań — w tym wyścigi bolidów, zlecenia taksówkarskie, Życie na jachcie, misje lowriderowe, Operację: Niedokończone sprawy, misje fabularne kasyna, Finisz Geralda, Misje porządkowe Madrazo, konfiskaty Premium Deluxe Simeona i Operację: Przewrót. Gracze solowi skorzystają także na zwiększonym limicie czasowym misji sprzedaży towaru z dozbrojeniowych oraz motocyklowych wytwórni.

Rockstar Games Newswire

Zwiększenie wypłat

Zacznijmy od szczegółów dotyczących zmian w zarobkach z wybranych misji. Generalnie jest lepiej niż było, niektóre misje już zaczynają się opłacać jeżeli chcemy robić je zarobkowo, inne dalej pozostają w sferze zrobić do kariery i statystyk i nie tykać. Pozwólcie że na początek wstawię listę zmian z informacją jak zmieniły się zarobki:

  • Zlecenia taksówkarskie (gramy na sesji) - 150% więcej zarobków [x2,5]
  • Misje Życia na jachcie - 100% więcej zarobków [x2]
  • Misje lowriderowe (Lamar) - 100% więcej zarobków [x2]
  • Misje Operacji: Niedokończone sprawy (Agent ULP) - 100% więcej zarobków [x2]
  • Misje fabularne dla Kasyna - 50% więcej zarobków [x1,5]
  • Misje Finisz Geralda - 50% więcej zarobków [x1,5]
  • Misje porządkowe Madrazo - 50% więcej zarobków [x1,5]
  • Misje konfiskaty Premium Deluxe Simeona - 50% więcej zarobków [x1,5]
  • Misje Operacji: Przewrót - 50% więcej zarobków [x1,5]
  • Wyścigi bolidów - 50% więcej zarobków [x1,5]

Fajnie ze praca jako taksówkarz płaci teraz 2,5 razy więcej, ale w szczegóły nie będę się wdawał. Co kto lubi, od czasu do czasu można coś się pobawić i tyle. Przejdźmy do kolejnej pozycji - Misje Życia na jachcie tu już trochę inna skala, wysoki pułap wejścia - trzeba posiadać jacht, aby je wykonywać jako host. Zmiana na plus ;) Misje lowriderowe też spoko, ale niektóre momenty i punkty kontrolne są frustrujące.

Misje porządkowe Madrazo już wcześniej płaciły przyzwoicie, a teraz jest jeszcze lepiej. Warto się zainteresować na początku przygody z GTA Online i w stosunkowo łatwy sposób, bez wymagań wstępnych zarobić kaskę na bardziej dochodowe biznesy. Tak samo misje konfiskaty Premium Deluxe Simeona i Operacji: Niedokończone sprawy były opłacalne, a teraz jeszcze bardziej, nic więcej chyba nie musze dodawać.

Misje fabularne dla Kasyna, Operacji: Przewrót dalej słabo opłacalne jako zarobek, a są trudne do wykonania solo i w wielu przypadkach frustrujące - przynajmniej w mojej ocenie.

Co do wyścigów, tutaj aby zarobić trzeba grać z dużą ilością przeciwników (innych graczy). Jak wiecie wyścigi nigdy dobrze nie płaciły i tak dalej pozostanie, jest lepiej ale jeżeli chcemy mieć szanse rywalizować o wyższe miejsca to musimy posiadać własny bolid, a tu ceny na start powalają, dla mnie jest to raczej zmiana tylko na czas wykonania zadań z kariery - tak ciągle wyścigi są niedokończone.

Ogólnie podsumowywując wszystkie te zmiany są na plus, tylko w niektórych przypadkach chodzi o konkretne misje, które w mojej ocenie są zdecydowanie za bardzo pracochłonne jak na zarobek jaki przynoszą, a zdarza się ze scenariusz tej misji po prostu frustruje. W dużej mierze przez to ze grając solo i ginąc pod koniec misji wracamy praktycznie na start i wszystko od nowa. Są misje przyjemnie i lajtowe, ale też są z wyzwaniem. Co jak co, gra ma sprawiać przyjemność, ktoś robi je dla osiągnięć, a ktoś inny dla zabawy. Gdzieś jest granica i moment w którym gracz decyduje jak ocenia daną misję bądź aktywność. Mamy mnóstwo aktywności w GTA Online i powinniśmy się cieszyć z różnorodności i ze mamy z czego wybierać.

Zwiększenie limitów czasowych

Przejdźmy do kolejnej zmiany, która dotyczy zmiany czasu misji sprzedaży towarów. Tutaj czas tych misji zmienia się jedynie dla graczy, którzy grają solo. Od teraz w misjach sprzedaży z bunkra lub z wytwórni klubu motocyklowego w takim przypadku gracz ma do dyspozycji o 50% więcej czasu niż poprzednio. W wielu misjach pozwoli to już na spokojną sprzedaż naszego towaru w całości, ale jest i ono. Dotyczy się ono misji sprzedaży np z łazikami, gdzie mamy 4 pojazdy i z każdego z nich musimy udać się w pięć miejsc, czyli w sumie odwiedzić 20 punktów. Misja nie do wykonania w całości nawet w wielu przypadkach w duo. No cóż jest poprawa, ale jest też jeszcze coś do poprawy.

Jak ogólnie oceniacie letnia aktualizację? Ja szczerze dopiero co ukończyłem 3 poziom w karierze, a we statystykach może mam jakieś 30% tak na oko. Nie wiem, ale ja na tą chwilę nie potrafię ocenić jej obiektywnie, za mało rozegranych misji, a i czas ostatnio nie jest dla mnie łaskawy i są inne ważniejsze rzeczy do wykonania w realu. Co mnie trochę zaczęło wkurzać to że zbiedzy z naszych misji w większości ukrywają się w Paleto Bay, a przynajmniej mi się tak trafia. Tutaj jako środek transportu jednak Oppressora Mk II jest w mojej ocenie niezbędny...

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

Przydatne linki

Obserwuj nas