Choć wydawało się ze Gwiazdy Rocka już posprzątały po olbrzymim wycieku wczesnych wersji gameplayu z Grand Theft Auto 6 to w sieci jednak nic nie ginie. Dziś postaramy się odpowiedzieć na tytułowe pytanie - Jakiej wielkości powinna być mapa w GTA 6?
Zanim przejdziemy jednak do rozważań kilka słów wprowadzenia. Wczoraj jeden z użytkowników ReddIta udostępnił naniesione na mapie Los Santos i Blaine County lokalizacje odnalezione na materiałach z wycieku. Według koordynat lokalizacji wszystko wskazuje na to iż mapa z GTA6 będzie dużo większa niż ta z którą mamy przyjemność obcować w Grand Theft Auto V. Zresztą poniżej post z naniesionymi lokalizacjami i jak to się przedstawia na dzień dzisiejszy.
Powyższe fragmenty oczywiście o niczym nie świadczą, to jedynie wniosek jaki nasuwa się po analizie danych metrycznych. Warto dodać, iż te materiały pochodzą że wczesnych wersji, więc dziś może to wyglądać już zupełnie inaczej, ale czy musi. No i właśnie tu jest cały problem, iż aby teraz coś zmieniać trzeba dużo nakładu pracy. Idąc dalej ilość lokalizacji jest zbyt mała, aby dać pełniejszy obszar mapy. Zdradza pewne prawdopodobnie lokalizacje, ale cały czas bazujemy na insynuacjach i przepuszczeniach.
Zgoła inaczej wygląda dyskusja pod postem, w której to wyraźnie się wyróżniają dwa obozy. Jeden, że jest mimo wszystko mała, a drugi iż jest za duża. I bądź tu mądry i pogódź wszystkich... Zacznijmy na początek od oczekiwań - Jakie one są? GTA 6 ma być naj naj naj... Czyli jakie, największe, najwspanialsze, no cóż czekamy obecnie ponad 9 lat i o Grand Theft Auto 6 wiemy nie za wiele, a to sprawia że oczekiwania rosną...
Nie sposób się nie zgodzić z argumentami obu stron. Jeżeli przyszłoby mam jechać do misji 10-15 minut, a samą misję ukończylibyśmy w kilka minut to rzeczywiście nie wygląda to zachęcająco. Tu problem wydaje mi się że można w bardzo prosty sposób rozwiązać. Kto powiedział z jakiego punku startujemy? Osobiście myślę, że będzie to relatywnie krótki dystans do przebycia przed dotarciem do celu. Drugi argument - wiemy iż nasi protagoniści Lucia oraz Jason będą osadzeni w czasach współczesnych w fikcyjnym Vice City. To dale duże pole do popisu. A nawet powiem więcej, co umożliwiała kamera filmowa w Red Dead Redemption 2, gdy mieliśmy obrany cel na mapie? Praktycznie bez obsługowe podążanie naszego bohatera drogami, które prowadziły do obranej lokalizacji. Teraz to przełóżmy na współczesność - Czy istnieją dziś pojazdy autonomiczne? Oczywiście, więc być może Rockstar to wykorzysta. Szybka podróż? Jak najbardziej... Kolej, metro, taxi, autobus... Wystarczyło by podejść np. na przystanek wybrać punkt dostępny na danej trasie i szybka podróż gotowa.
Ba teraz sobie uświadomiłem, że przecież bardzo często się to wykorzystywało w GTA Online, przy napadach od Lestera... Świat GTA z każdą wydaną częścią miał dla gracza dostarczać ogrom wrażeń i moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby mapa była olbrzymia. Wracając do RDR2, środek lokomocji jest relatywnie wolny, więc przemierzenie mapy ze skrajnych punktów może zająć nawet godzinę, ale czy to złe jezeli możemy podziwiać różnorodność świata danej gry? Nie wiemy co deweloperzy planują nam dostarczyć, ale wiemy że będą się starać aby było to naj...
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS