Aktualności: Grand Theft Auto Online

Szczegóły rebalansu w GTA Online

Zrzut ekranu przedstawiający helikopter w GTA Online
Newswire Rockstar Games

Grand Theft Auto Online doczekał się długo wyczekiwanego rebalansu rozgrywki, gracze grający uczciwie cieszą się z tych zmian, kombinatorzy już mniej. Dla mnie te zmiany są bardzo potrzebne, a wręcz jestem przekonany, że część graczy wróci do multiplayera z uniwersum GTA.

Wczoraj, 22 lipca na Rockstar Newswire został opublikowany obszerny artykuł opisujący nadchodzące ulepszenia do GTA Online. Jak podkreśla wydawca te zmiany zostaną zaimplementowane do GTA Online dzięki ogromnej pomocy społeczności, która za pośrednictwem strony wyrażania opinii o GTAO zgłaszała taką potrzebę. Ulepszenia trafią na wszystkie obecnie obsługiwane platformy, w tym na konsolach najnowszej generacji.

Ulepszenia jakie trafia do Grand Theft Auto Online już 26 lipca 2022 roku zostały podzielone na kilka kategorii, które pokrótce poniżej opiszę.

Zabezpieczenia i ulepszenia biznesowe

Wraz z premierą DLC The Criminal Enterprises gracze będą mogli wykorzystać wszystkie możliwości, jakie daje dana profesja, w działalności biznesowej, w tym misje sprzedaży, zdobywania lub zaopatrzenia się w zasoby, w prywatnych sesjach tylko dla zaproszonych gości. Na wszystkich platformach będziemy mogli łatwo znaleźć nową sesję, przechodząc do zakładki Online w menu pauzy i wybierając opcję Odszukaj nową sesję. Gdy zdecydujemy się jednak na sprzedaż swoich towarów w sesjach publicznych, otrzymamy zwiększoną premię za wysoki popyt.‎

Ulepszenia i zmiany w personalizacji pojazdów

Latem i jesienią pojawi się flota nowych pojazdów, które zostaną wprowadzone w ramach DLC. Prócz tego Rockstar wprowadzi pewne zmiany, aby odpowiedzieć na szereg uwag zgłoszonych przez  fanów techniki, członków klubu samochodowego LS, entuzjastów motoryzacji i nie tylko. Tu pozwólcie ze zacytuje dosłownie to co napisali:

  • Wszystkie pojazdy z dostępem do klubu samochodowego LS będą mogły być wyposażone w opony o niskiej przyczepności, dając graczom jeszcze więcej możliwości personalizacji podczas modyfikowania pojazdów w klubie samochodowym LS.
  • Pojazdy wzywane od mechanika będą dostarczane szybciej.
  • Gracze nie będą już ponosić opłaty za zniszczenie pojazdu bojowego innego gracza, co pozwoli uniknąć kar dla tych, którzy odpowiedzą ogniem i skutecznie zneutralizują napastników.
  • Warsztaty pojazdów wewnątrz Avengera i mobilnego centrum operacyjnego pomieszczą każdy pojazd, jeżeli znajdzie się dla niego miejsce, a nie tylko wybrane (z wyjątkiem Oppressora II, który jest modyfikowany we własnym warsztacie wewnątrz Terrorbyte’a).
  • Maksymalna liczba posiadanych nieruchomości zostanie zwiększona z 8 do 10, co poszerzy łączną liczbę miejsc garażowych nawet o 20 pojazdów.
  • Na stronach Legendary Motorsport i Southern San Andreas Super Autos pojawią się nowe filtry i skróty do przeglądania, które można zastosować za pomocą L1/R1 lub LB/RB na konsoli.

Ponadto jak podkreśla Rockstar zmniejszono skuteczność pocisków samonaprowadzających Pegassi Oppressora II, a jego systemy przeciwdziałania będą miały zwiększony czas odnawiania i mniejszą liczbę zastosowań. Śmigłowiec Sparrow otrzyma podczas modyfikowania w Kosatce możliwość dodania systemów przeciwdziałania w formie dipoli i flar, dzięki którym będzie mniej podatny na ogień wroga.‎

Ulepszenia ogólne

Niezależnie od tego, czy pomagamy Franklinowi w odzyskaniu zaginionej muzyki Dr. Dre, imprezujemy w klubie Music Locker, odwiedzamy tropikalny raj El Rubio, czy po prostu sieją wraz ze znajomymi spustoszenie w całym mieście, w całym południowym San Andreas możemy oczekiwać szeregu nowych, bardzo pożądanych ulepszeń, takich jak:

  • Podczas wypełniania zleceń ochrony gracze będą mogli dostać się do agencji z helikoptera lub przez wejście na dachu, nie musząc już wchodzić przez drzwi wejściowe na parterze.
  • Ponadto pracownicy warsztatu tuningowego będą mieli większe szanse na bezproblemowe dostarczenie pojazdu klienta.
  • Aby ułatwić poruszanie się w niektórych miejscach, gracze będą mogli biegać wewnątrz Diamond Casino & Resort, Music Lockera i klubów nocnych.
  • W menu interakcji gracze będą mogli kupić maksymalną ilość amunicji do wszystkich broni jednocześnie. Otrzymają również łatwiejszy dostęp do przekąsek i pancerza poprzez opcje w kole wyboru broni. Jeśli graczowi nie uda się ukończyć misji i wykorzysta szybki restart, przekąski zostaną uzupełnione do liczby, z jaką rozpoczął misję.
  • Gracze będą mogli teraz natychmiastowo odrzucać połączenia od licznych kontaktów oferujących misje zamiast bycia zmuszonymi do odebrania i wysłuchania całości rozmowy przed rozłączeniem.
  • Gracze na PC będą mieli teraz możliwość wyłączenia okna czatu w grze w menu ustawień.
  • Aby zredukować przypadki nękania, na statystykę zabójstw/zgonów nie będą już miały wpływu zabójstwa dokonane w trybie swobodnym. Od teraz na ten współczynnik będą wpływać jedynie zabójstwa dokonane w trybach rywalizacyjnych.
  • Po pierwszej wizycie, gracze będą mogli spędzić więcej czasu na rozglądaniu się po Cayo Perico i zostać złapani więcej razy, zanim zostaną wyrzuceni z wyspy.
  • Kreator wyścigów otrzyma liczne zmiany, m.in. zwiększenie maksymalnej liczby punktów kontrolnych, zwiększenie limitu liczby graczy w wyścigach z transformacją, zwiększenie dozwolonej liczby usuniętych obiektów z mapy na najnowszej generacji konsol. Poza tym na wszystkich platformach będzie można teraz tworzyć wyścigi RC Bandito poprzez kreator wyścigów pojazdów specjalnych. Do rodzajów wyścigów dodano wersję wyścigu bezkontaktowego do pierwszego punktu kontrolnego. Opcja usuwania obiektów pozwoli teraz usunąć więcej rodzajów obiektów. We wszystkich wyścigach będzie można teraz zastosować funkcję zmieniającą graczy celowo jadących pod prąd w duchy, aby nie psuli zabawy innym. Pojawi się możliwość wybrania konkretnej pory dnia dla rozegrania wyścigu oraz zwiększenia powierzchni punktów kontrolnych.

Zwiększone wypłaty

Aktualizacja The Criminal Enterprises dla GTA Online będzie również obejmować zwiększone wypłaty GTA$ w wielu aktywnościach, zapewniając zarówno nowym graczom, jak i weteranom większą swobodę grania w zawartość, która sprawia im największą przyjemność, a także szybszego osiągania pożądanych celów. Jak czytamy w zapowiedziach zmiany w wypłatach będą oczywiście połączone z cotygodniowymi premiami, co oznacza jeszcze większe zarobki za udział w ulubionych trybach gry podczas wydarzeń specjalnych.

Społeczność wyścigowa GTA Online skorzysta ze znacznego wzrostu wypłat GTA$. Wraz z premierą GTA Online: The Criminal Enterprises wszystkie standardowe typy wyścigów, w tym wyścigi stworzone przez graczy, będą oznaczać wypłatę średnio o 50% więcej GTA$. Zwiększona zostanie również całkowita pula nagród w wyścigach premium. Nadal będą przyznawane w nich takie same nagrody dla zdobywców miejsc na podium, a gracze, którzy zajmą czwarte i niższe miejsce, także otrzymają wypłaty.

Nagrody za wszystkie tryby adwersarza dostępne obecnie w GTA Online zostaną zwiększone średnio o 50%, co oznacza, że gracze będą mogli zarobić dodatkowe GTA$, walcząc z przeciwnikami w unikalnych trybach takich jak Sumo (Remiks), Masowy skok na punkty i wielu innych.

Aby zachęcić do gry grupowej, wszyscy gracze dołączający do przygotowania do napadu otrzymają 50% więcej GTA$ niż obecnie. Dodatkowo:

  • Minimalna działka za udział w finale wynosić będzie 15% dla każdego członka.
  • Koszt przygotowania do napadu został zmniejszony do 25 000 GTA$.

Następujące finały napadów będą nagradzane premią 75% GTA$ do obecnej stawki:

  • Akcja we Fleeca
  • Skok na Humane Labs
  • Finał Ucieczki z więzienia
  • Seria A: Fundusze

Następujące finały napadów będą nagradzane premią 50% GTA$ do obecnej stawki:

  • Finał Akcji w Pacific Standard
  • Skok na koniec świata: Akt I
  • Skok na koniec świata: Akt II
  • Skok na koniec świata: Akt III

Jak przeczytaliśmy powyżej, pierwsze napady otrzymają sporego boosta, może to dobry argument, aby pomyśleć nad wykonaniem Geniusza zbrodni, jeżeli go jeszcze nie mamy. Ja osobiście mam jeszcze zaległe Geniusze z skoku na koniec świata, jakoś nie mogłem znaleźć ekipy (trzy i czteroosobowej), która by wytrwała do końca.

Ale jak to mówią nie ma róży bez kolców, ta zmiana nie jest tą której oczekiwała społeczność - wraz z wprowadzeniem tej aktualizacji po próbie dokonania któregokolwiek napadu w grupie trzeba będzie odczekać 1 dzień w grze (48 minut w czasie rzeczywistym). Zmienione zostaną także pewne aspekty finału napadu na Cayo Perico, aby gracze mogli lepiej wykorzystać czas spędzany w GTA Online. Czas oczekiwania po rozegraniu finału napadu na Cayo Perico w pojedynkę będzie wynosił 3 dni w grze. Ponadto kradzież głównego celu o wysokiej wartości w finale napadu na Cayo Perico spowoduje, że przez następne 72 godziny główne cele o wyższej wartości będą pojawiać się rzadziej, a wartość dodatkowych celów wzrośnie. Ma to na celu zachęcenie graczy do współpracy i eksploracji.‎

Osobiście uważam, że jest to na minus, ale jeżeli ma być prawdziwy rebalans to i trzeba coś ograniczyć. Jak myślicie co ja i większość społeczności GTA robiła, aby zdobyć jak najwięcej GTA dolców? Cayo Perico lub napad na kasyno - jeżeli była ekipa, a Cayo to samemu udawało się ogarnąć, wystarczyło namierzyć 4 paczki białego proszku i wykorzystywało się w pełni możliwości jakie stworzył El Rubio ;)

Przechodząc dalej ochroniarze, partnerzy i członkowie klubów motocyklowych będą zarabiać znacznie więcej GTA$ za dołączanie i udział w działaniach organizacji i klubu motocyklowego. Jeżeli własna działalność nie zabiera wam zbyt wiele czasu, dołączcie do znajomego lub innego gracza, aby zarabiać duże pieniądze bez ryzykowania swojego majątku:

  • Wynagrodzenie bazowe dla ochroniarzy, partnerów i członków klubów motocyklowych zostanie podwojone, dzięki czemu wszyscy gracze będą mogli uczciwie zarabiać GTA$, pracując dla innego VIP-a, prezesa firmy lub prezydenta klubu motocyklowego.
  • Oprócz podwojonych wynagrodzeń członkowie klubów motocyklowych otrzymają też zwiększoną wypłatę za udział w misjach sprzedaży.
  • Ochroniarze i partnerzy będą teraz otrzymywać nagrody za udział w misjach sprzedaży, które będą odpowiednio odzwierciedlać ich wkład.
  • Zmniejszono opłaty związane ze zmianą nazwy organizacji.

Premie do pierwszej wypłaty - nowa jednorazowa premia za wykonanie zadań? Jak czytamy - gracze otrzymają na swoje iFruity wiadomość e-mail, w której wyszczególnione zostaną premie do pierwszej wypłaty w przestępczej karierze. Wszyscy prezesi firm, VIP-y i prezydenci klubów motocyklowych mogą skorzystać z tych bonusów, nawet jeśli wykonali już pewne zadania przed 26 lipca:

  • Prezesi: Prezesi otrzymają trzykrotną wypłatę za nową misję sprzedaży mieszanych dóbr. Dostęp do niej można uzyskać poprzez asystenta prezesa po tym, jak jeden z nowych pracowników magazynu zdobędzie swoją pierwszą partię specjalnych ładunków.
  • Motocykliści: Wytwórnie będą produkować towar z potrójną prędkością, wracając do normalnego tempa po ukończeniu pierwszej misji sprzedaży.
  • Przemytnicy broni: Szybkość badań zostanie potrojona dla pierwszego przedmiotu badań. Szybkość produkcji jest również potrojona i wróci do normalnego tempa po ukończeniu pierwszej misji sprzedaży.
  • Właściciele klubów nocnych: Wszystkie towary w ramach wojny handlowej będą zawierały potrójną ilość zwykłego towaru, wracając do normalnych ilości po ukończeniu pierwszej misji sprzedaży.

Pierwsza misja sprzedaży dla każdego z wyżej wymienionych obszarów działalności zapewni podwójną wypłatę GTA$.

Zapraszam do podzielenia się swoimi przemyśleniami na naszym Fanpage GTA24.pl. Zmian jest dużo, przetestowanie wszystkich dostarczy nam zapewne wiele godzin zabawy w Los Santos i hrabstwie Blaine.